Ben je op zoek naar een makkelijke manier om betaalpagina’s te maken en de conversie van je eigen producten te verhogen? Dan moet je zeker eens een kijkje nemen bij Plug & Pay van IMU. Met de Plug & Pay betaalpagina’s zal je je conversie de hoogte in zien schieten. Daarnaast is het gewoon doodsimpel om een betaalpagina aan te maken en kan je deze helemaal naar wens opbouwen. Enige voorkennis is helemaal niet nodig!
Ook zijn er nog verschillende extra features die ervoor zullen zorgen dat jouw klanten nog meer van jouw producten zullen kopen!
Klinkt dat als muziek in jouw oren? Lees dan zeker verder want in deze review deel ik mijn meer dan 6 jaar ervaring met de Plug & Pay software. Daarnaast geef ik je een overzicht, zowel in de review als in de video verderop, van alle functies en de extra mogelijkheden waardoor de conversie als een raket de hoogte in kan knallen!
Plug & Pay review (update 2023)
Mijn Plug & Pay review heb ik recentelijk geüpdatet. Ik heb namelijk begin vorig jaar de upgrade gedaan van Plug & Pay Premium naar de Ultimate omdat ik met affiliates wilde gaan werken. Dus goed nieuws, ook over deze nieuwe functie en integratie kan ik ondertussen heel wat meer vertellen.
Bovendien zijn er sinds mijn eerste versie (2020) van deze review ook weer wat nieuwe functies bijgekomen. Deze Plug and Pay betaalpagina review is anno 2023 dus helemaal up to date zodat jij er het maximale uit zal kunnen halen! Wil je Plug & Pay meteen GRATIS uit proberen dan kan dat via onderstaande knop:
Plug & Pay review & video
Als je heel veel eigen producten hebt om te verkopen, stop je deze meestal gewoon in een webshop. Maar wat als je slechts één of maar enkele producten hebt? Dan is een webshop overkill en kan het bovendien veel effectiever zijn om losse salespages te maken met daarachter een betaalpagina.
De 2 makkelijkste manieren om dit op te zetten zijn door gebruik te maken van Plug & Pay of Paypro. Paypro bestaat al langer, maar Plug & Pay heeft veel effectievere pagina’s die de conversie kunnen verhogen en zelfs het orderbedrag omhoog krijgen dankzij diverse simpele trucjes.
Bekijk dus zeker de video als je al die tips & tricks ook onder de knie wil krijgen. Via schermvideo’s kan je stap voor stap volgen wat je moet doen om de verschillende features in te stellen en er optimaal gebruik van te maken… Alle info uit de video vind je ook verderop in deze review zodat je het nog eens rustig kan herbekijken.
Wat is Plug & Pay?
Plug & Pay is software waarmee je heel heel eenvoudig betaalpagina’s kan aanmaken. Een pagina die geoptimaliseerd is om makkelijk een bestelling af te rekenen. In zijn meest eenvoudige vorm staat er op deze pagina:
- De titel van het product
- Een productfoto
- Korte tekst met de belangrijkste punten van het product
- Persoonsgegevens die de koper kan invullen (naam, e-mailadres, fysiek adres als het product verstuurd moet worden, bedrijfsnaam en opmerking)
- Betaalmethode
- Winkelmandje met het bedrag en optioneel de mogelijkheid om een kortingscode in te vullen.
Je kan het nog verder uitbreiden voor hogere conversies, zo zit Plug & Pay vol neuromarketingtechnieken om de verkoop te stimuleren, maar daarover ontdek je meer verderop in deze Plug & Pay review.
Plug & Pay bv is onderdeel van IMU (Internet Marketing Unie). IMU bied ondersteuning op het gebied van online ondernemen door hun lidmaatschap, hun websitesysteem Phoenix, communitysoftware Huddle.
Hoe werkt Plug & Pay?
Zodra je Plug & Pay hebt aangeschaft krijg je toegang tot je eigen beheeromgeving. Je kan hierin producten toevoegen, betaalpagina’s aanmaken (checkouts), hebt een overzicht van je bestellingen,…
Betalingen ontvangen
Met een betaalpagina alleen ben je natuurlijk niks, je moet natuurlijk ook betalingen kunnen ontvangen. Daarom kan je Mollie koppelen met Plug & Pay. Dat gaat heel makkelijk. Alle betaalmethodes die je vervolgens in Mollie geactiveerd hebt, krijg je dan ook in Plug & Pay te zien. Dat is bijvoorbeeld: Bancontact, iDeal, credit card, Paypal, KBC knop,…
In 2021 zijn er maar liefst 1,3 miljoen bestellingen geweest via Plug & Pay betaalpagina’s met een totale waarde van 114,3 miljoen euro.
Plug & Pay betaalpagina personaliseren
Verder is het belangrijk dat je eerst alle instellingen goed ingesteld hebt, ook dit is weer erg eenvoudig en kan echt iedereen. Daarna kan je de Plug & Pay betaalpagina’s personaliseren. Zo kan je bijvoorbeeld een logo toevoegen zodat op de betaalpagina duidelijk te zien is dat dit van jou is. Je kan er ook je bedrijfsgegevens invullen en optioneel ook al je social media toevoegen. Je kan ook een eigen bestand met algemene voorwaarden opladen.
Belangrijk is ook dat je het standaard land invult. Dat is het land waarin jij gevestigd bent en van waaruit jij verkoopt. Hierdoor zullen bedrijven uit een ander Europees land automatisch vrijgesteld worden van btw als ze hun btw-gegevens invullen. Door het instellen van je land zullen ook de juiste btw-tarieven verschijnen. Zo is het lage btw-tarief wat gebruikt wordt voor een fysiek boek in België 6% maar in Nederland is dat 9%. Vergeet deze stap dus zeker niet, jouw boekhouder zal je dankbaar zijn!
Mails
Heeft een klant iets gekocht en betaald via jouw Plug & Pay betaalpagina? Staat er nog een onbetaalde order open, is een betaling niet gelukt of zit de jaarlijkse betaling, van een abonnement op jouw producten of diensten, er aan te komen voor jouw klant? Dan kan je de nodige mails versturen via Plug & Pay. Deze mails kan je uiteraard ook weer makkelijk aanpassen
Voor de verstuurde mails kan je de titel, introtekst en afsluiter aanpassen. Het gaat om:
- Orderbevestiging
- Betaallink
- Ordernotificatie
- Herhaalfactuur
- Betaalherinnering
- Mislukte incasso
Plug & Pay koppelen met Huddle
Heb je Huddle, een online ledenomgeving waarin je online cursussen kan aanbieden? Ideaal, want met Plug & Pay kan je na een betaling voor deze nieuwe klant meteen een account aanmaken in je Huddle en toegang geven tot het juiste product. Dit volledig automatisch.
Als je met lidmaatschappen werkt, kan je met maandelijkse incasso’s werken. Zodra iemand zijn lidmaatschap opzegt, zal deze persoon automatisch geen toegang meer hebben.
Mijn e-books en online cursussen staan allemaal in de Huddle-omgeving. Dankzij de koppeling van Plug & Pay met Huddle hoef ik zelf niets meer te doen wanneer een klant een bepaalde e-book of cursus besteld heeft. Het systeem weet dan welk product de klant gekocht heeft en zal de toegang tot dat product dan ook automatisch verlenen.
Producten, acties en kortingen
Voor een product kan je een vast bedrag vragen, maar je kan ook allerlei kortingen of acties toevoegen. Zo kan je kiezen voor een staffelkorting waarbij vanaf een x aantal producten het product goedkoper wordt.
Je kan ook een (tijdelijke) actieprijs invullen. In dat geval wordt de oude prijs doorstreept, dus men ziet dat er korting op is. Dit is ideaal om te combineren met een timer, zodat er tijdsdruk ontstaat en de klant sneller over zal gaan tot het kopen van het product.
Heb je een duurder product dan kan je dit ook in termijnen laten afrekenen. Kost jouw online coachingcursus bijvoorbeeld eenmalig €997, dan kan je het ook in 3 termijnen van €335 of 12 termijnen van €90 laten betalen.
Behalve een vast bedrag kan je ook met abonnementen werken. Elke maand, kwartaal of jaar gaat er een bedrag af van de rekening van je klant. Je kan hier eventueel ook een afwijkende prijs voor de eerste periode voor instellen. Bijvoorbeeld een proefmaand van €1.
Conversieverhogende checkouts
Doordat de betaalpagina’s heel eenvoudig zijn, geen afleiding hebben (zoals menubalk) en gemaakt zijn om perfect op mobiel te tonen, zijn deze Plug & Pay pagina’s heel geschikt voor de conversie.
Voor de betaalpagina’s kan je kiezen uit een aantal templates met verschillende layouts.
Behalve het product, de adresgegevens en het winkelmandje kan je nog enkele zaken toevoegen die de conversie kunnen verhogen doordat deze meer vertrouwen zullen uitstralen.
- USP: wat zijn je unique selling points. Je kan tot 5 voordelen voor dit product invullen.
- Video: vul een Youtube of vimeo link in waarin je het product extra in de kijker zet.
- Afteller: een afteller laat zien dat een bepaald actie bijna voorbij is. Zo moet je potentiële klant snel zijn als hij het product toch nog op de kop wilt tikken. Je kan een redirect url invullen zodat, zodra de timer afgelopen is, de bezoekers van deze betaalpagina doorgestuurd worden naar een andere (betaal)pagina.
- Garantie: hier kan je jouw garantie invullen. Bijv. Als je niet tevreden bent je binnen de 30 dagen je geld terug krijgt.
- Kassakoopje: hiermee kan je op je Plug & Pay betaalpagina een product toevoegen met 1 vinkje. Zo koopt men niet 1 maar 2 producten en word de orderwaarde verhoogd.
- Testimonials: laat enkele reacties van klanten zien die dat product eerder al bij je kochten.
De standaardvelden die je op je checkoutpagina ziet staan zijn:
- Voornaam
- Achternaam
- E-mailadres
- Land
- Straat
- Huisnummer
- Postcode
- Gemeente
- Bedrijfsnaam
- Aantal stuks (als het om een fysiek product gaat)
Je kan hierbij nog extra velden aanmaken die je wilt tonen. Doe dat alleen als het echt nodig is, want hoe meer vakjes mensen moeten invullen hoe sneller ze weg zijn van je checkoutpagina, en vaak dan nog zonder af te rekenen.
Maar je kan wel vakjes toevoegen als je bijvoorbeeld t-shirts verkoopt en de maat moet weten, of als je een product in verschillende smaken of kleuren aanbiedt. Bij het aanmaken van je product kan je ook deze gepersonaliseerde velden aanmaken. Je kan hierbij eventueel van een template vertrekken.
Orderwaarde verhogen dankzij Plug & Pay
Met Plug & Pay kan je makkelijk de orderwaarde verhogen. Dit kan op 2 manieren: kassakoopje of de one-click upsell. Een percentage van je klanten van het ene product zal ook het tweede product mee bestellen.
Plug & Pay Kassakoopje
Bij het kassakoopje kan je op de Plug & Pay betaalpagina een product toevoegen. Je plaatst hiervoor een titel en een kort stukje tekst. Als men dit product aanvinkt, dan zie je in het winkelmandje het bedrag meteen verhogen. Daarna kan de klant de volledige bestelling inclusief kassakoopje afrekenen.
Bij Plug & Pay heb je de mogelijkheid om tot 3 van deze kassakoopjes toe te voegen. Als je ervoor zorgt dat je kassakoopje goed aansluit bij het hoofdproduct dat men aan het kopen is is de kans heel groot dat ze het kassakoopje (of zelfs meerdere) mee bestellen.
In dit voorbeeld op de schermafbeelding is het kassakoopje een duurder product. Meestal zal je het echter omgekeerd toepassen: een goedkoop extra product. Heel veel mensen bestellen dat dan mee. Zo besteld bij een bepaald product van mezelf maar liefst 19,1% van mijn klanten een kassakoopje mee. Deze extra omzet die daaruit voortkomt zou ik anders niet gehad hebben.
One-click upsell
Bij de one-click upsell rekent de klant eerst het ene product af waarna deze vervolgens op een bedankpagina komt. Op deze bedankpagina kan je een upsell doen, wat wil zeggen dat je daar nog een ander product gaat aanprijzen. Dit kan men nu met één druk op de knop bestellen zonder eerst alle gegevens opnieuw in te moeten vullen.
Het bedrag van de one-click upsell wordt gewoon automatisch afgehouden van de rekening van de klant zonder dat deze ook maar iets extra hoeft te doen.
Je kan kiezen of je deze one-click-upsell op je eigen website zet of via de pagina’s van Plug & Pay zelf. Kies je voor je eigen website dan moet je de url van je bedankpagina invullen en op de bedankpagina vervolgend een klein stukje code plaatsen.
Je kan het nog makkelijker maken (en waarom zou je dat niet doen?) en kiezen voor een Plug & Pay pagina. Je hebt de keuze uit 3 layouts hiervoor. Dat ziet er bijvoorbeeld zo uit:
Exit intents
Wil een bezoeker weg gaan van jou betaalpagina zonder afgerekend te hebben, dan kan je automatisch een popup laten tonen. Je kan deze aanmaken en laten verschijnen bij upsells of bij de checkout. Je kan hierbij wederom kiezen uit 3 templates voor de layout.
Via deze pop-up kan je de bezoeker terug naar het betaalformulier laten gaan, of naar de volgende upsell. Maar je kan er ook een knop zetten zodat deze persoon naar een pagina op je website gaat waar die zich kan inschrijven op jouw nieuwsbrief, of meer info kan lezen over een bepaald onderwerp.
Eigen bedankpagina’s vs Plug & Pay bedankpagina
De standaard bedankpagina nadat iemand gekocht heeft is een groot paars vlak met daarop een melding dat de aankoop gelukt is en nog eens het overzicht van de bestelling. Nu is dit al geruststellend voor een klant, maar je kan meer uit een bedanktpagina halen door er zelf eentje aan te maken.
Ofwel maak je op je website een eigen bedankpagina en dan verwijs je naar deze url. Ofwel maak je gebruik van de bedankpagina’s die je binnen Plug & Pay kan maken.
Momenteel maak ik nog gebruik van bedankpagina’s die ik via mijn eigen website heb aangemaakt. Dit omdat de mogelijkheid om binnen Plug & Pay een bedankpagina aan te maken er pas achteraf is bijgekomen.
Op de bedankpagina’s van Plug & Pay zelf kan je een titel, ondertitel en tekst weergeven. Je kan ook een afbeelding of video toevoegen. Het is leuk als je een korte video maakt waarop je de klant bedankt voor de aankoop. Hiervoor kan je een Youtube, Vimeo of Wistia video gebruiken. Verder kan je ook een call-to-action knop toevoegen.
Plug & Pay instellingen
Algemene instellingen van Plug & Pay
Bij de algemene instellingen kan je het volgende aanpassen:
- Gegevens: je winkelnaam, bedrijfsgegevens, social media, taal en logo
- Inloggegevens: je e-mailadres en wachtwoord om in te loggen bij Plug & Pay
- Betalingen: hier maak je de koppeling met Mollie, kan je je factuurnummer van een prefix voorzien, je vindt er info voor automatische incasso en handmatige overboekingen en je kan extra tekst toevoegen aan je facturen.
- BTW: hier kan je meegeven in welk land je BTW aangifte doet en een omschrijving zetten bij 0% btw. Hier kan je ook de nieuwe BTW-regels activeren die gelden in de EU voor wie jaarlijks voor meer dan €10.000 verkoopt aan particulieren buiten je eigen land.
- Algemene voorwaarden: hier kan je een bestand (het beste is een PDF) toevoegen met je algemene voorwaarden.
- Domeinnaam: Hier kan je een domeinnaam of subdomein opgeven zodat je niet jouwbedrijf.plugandpay.nl/jeproduct als url krijgt voor je betaalpagina maar een eigen domein. Hiervoor moet je DNS instellingen aanpassen of dat laten doen.
- Voorkeuren: Hier kan je je basiskleuren instellen en de basistekst voor de garantie en standaard USP’s. Daarnaast kan je hier ook het standaard land instellen van waar jij gevestigd bent en van waaruit jij je producten verkoopt (dit is een belangrijke instelling inzake btw).
- Widgets: hier kan je stukjes javascript toevoegen voor je checkouts, upsells en/of bedanktpagina’s.
Aangezien Tonny Loorbach (eigenaar van Plug & Pay) uit een boekhoudfamilie komt zal je je nooit zorgen hoeven te maken of het boekhoudkundig allemaal klopt. Ze zijn er als eerste bij als er wijzigingen in de wetgeving komt.
E-mails
Heb je een lidmaatschap voor particulieren dan kan het vervelend zijn als ze hier elke maand een factuur voor ontvangen. Je kan deze mails dus uitzetten als je dat zou willen.
Wat wel interessant is om de activeren is een aankondigingsmail. Dit is een email die je kan laten versturen als er een incasso aankomt. Zo is je klant meteen op de hoogte dat het te betalen bedrag bijna van de rekening gaat zodat hij/zij ervoor kan zorgen dat er genoeg geld op de rekening staat. Zeker als je een wat duurder lidmaatschap hebt of bij een jaarlijkse betaling kan dit heel erg handig zijn.
Je kan hierbij aangeven hoeveel dagen op voorhand de mail verstuurd moet worden. Daarnaast kan je ook kiezen of de email naar alle abonnementen verstuurd wordt of enkel naar degene die jaarlijks (moeten) betalen.
Verder kan je ook een gedeelte van de e-mail teksten aanpassen. De bestelinfo en de producten die men heeft aangekocht blijven in de mail staan, maar de tekst erboven en eronder kan je personaliseren. Dit is mogelijk voor de orderbevestiging, betaallink, ordernotificatie, herhaalfactuur, betaalherinnering, mislukte incasso, factuur toesturen en de aankondiging voor de automatische incasso.
Analytics
Je kan een Google Analytics code invullen om jouw pagina’s verder te analyseren. Ook een Facebook pixel kan je instellen. Je kan daarbij ook het orderbedrag mee versturen zodat je weet hoeveel je conversie waard is.
Plug & Pay integraties
Via webhooks kan je een rechtstreekse verbinding met bijvoorbeeld Huddle maken.
Je kan heel makkelijk enkele integraties activeren. Gebruik je bijvoorbeeld ActiveCampaign of Mailblue dan hoef je enkel het schuivertje aan te zetten en de stappen te volgen die je daarna te zien krijgt.
Op dezelfde manier kan je ook koppelen met de boekhoudsoftware Moneybird en Reeleezee.
Gebruik je een andere software dan kan je Plug & Pay daarmee verbinden via Zapier. Voor enkele van de producten die ik verkoop verbind ik rechtstreeks met Huddle. Maar voor mijn cursus Affiliate Vibes maak ik de verbinding via Zapier naar Mailerlite en Learndash. Mogelijkheden zijn er dus bij de vleet waardoor je Plug & Pay erg veelzijdig zal kunnen gebruiken. Op maat van jouw wensen en klaar en duidelijk voor jouw klanten.
Affiliate marketing met Plug & Pay
Als je tot enkele jaren terug ook met affiliates wilde werken, dan moest je met Paypro werken. Maar sinds een tijdje is dat ook mogelijk met Plug & Pay. Ik heb zelf met Paypro gewerkt, maar ben ondertussen overgeschakeld op Plug & Pay, dus wil ik je er graag wat meer over vertellen.
Producten promoten met behulp van affiliates
Als je het duurste Plug & Pay pakket, Plug & Pay Ultimate, neemt dan kan je niet alleen betaalpagina’s maken, maar kan je ook het Plug & Pay affiliate marketing systeem gebruiken. Dat wil zeggen dat affiliates jouw producten kunnen gaan promoten in ruil voor een commissie.
De affiliates plaatsen dan unieke linkjes naar jouw producten op hun website of andere kanalen. Wanneer er een verkoop plaatsvindt via een affiliate link zal de affiliate daarvoor een commissie ontvangen. Op deze manier krijg je extra mensen voor jou aan het werk, en je hoeft ze alleen te betalen bij resultaat. Win-win voor zowel jou als de affiliate dus.
Toen deze mogelijkheid aan Plug & Pay toegevoegd was had ik in eerste instantie de upgrade niet gedaan. Wel had ik me voor enkele andere programma’s als affiliate aangemeld. Maar begin vorig jaar heb ik dus toch de upgrade gedaan.
Dit instellen was heel makkelijk en kostte ook niet veel tijd. Je kan enkele instellingen aanpassen zoals de betaaldrempel en wanneer de uitbetaling aan de affiliate gebeurd. Daarnaast kan je ook het tekstje dat bij jouw registratiepagina verschijnt aanpassen.
Vervolgens kan je ook enkele promotiepagina’s instellen die de affiliate, die zich bij jou heeft aangemeld, ziet staan. Dat kan een link naar de verkooppagina zijn, maar ook naar een optin pagina of webinar pagina.
Tot 5 eigen producten in de marketplace plaatsen
Wil je dat jouw bedrijf en producten in de marketplace verschijnen dan kan je dat activeren. Je kan vervolgens 5 producten toevoegen die in het overzicht zullen verschijnen. Ik heb meteen het maximaal toegelaten producten toegevoegd.
Ik heb eerst zelf actief enkele mensen benaderd om zich aan te melden als affiliate voor mijn producten. Maar sinds de marketplace is toegevoegd, zodat affiliates zelf producten kunnen vinden, ging het vlotter. Ik kreeg er hierdoor namelijk nieuwe affiliates bij zonder dat ik zelf op zoek moest gaan.
Zo hebben ondertussen al 71 mensen zich aangemeld als affiliate van mijn producten en zijn er ook al verschillende verkopen geweest via de affilates. Die verkopen had ik misschien niet gehad zonder de affiliate die het product op zijn/haar kanaal gepromoot heeft.
Plug & Pay; hoeveel kost het?
Zo’n betaalsoftware met al deze handige functies dat moet wel een aardige duit kosten zou je denken…. Wil je echt alle functionaliteiten van Plug & Pay kunnen benutten dan loopt de prijs natuurlijk wel op, maar de keerzijde van de medaille is dat het je ook (potentieel) ongelooflijk veel (extra) geld kan opleveren…
Momenteel zij er bij Plug & Pay 3 opties waaruit je kan kiezen: Light, Premium of Ultimate.
- De Lite versie kost €108 per jaar of €15 per maand;
- De Premium versie kost €588 per jaar of €59 per maand;
- De Ultimate versie kost €1164 per jaar of €125 per maand.
Per jaar ben je dus voordeliger uit. De prijs is exclusief btw.
Plug & Pay Lite; best geschikt voor starters
De Lite versie is een nieuw pakket voor als je maximum 3 producten hebt en minder dan 50 bestellingen per maand verwacht. Je kan kassakoopjes toevoegen, maar geen upsells doen. Ook met abonnementen werken en A/B tests uitvoeren is niet mogelijk.
Overzicht van de functies inbegrepen in de Lite versie:
- Betaalpagina templates
- Kassakoopjes
- Facturen en exports
- Maximaal 3 producten
- Maximaal 3 checkouts
- Maximaal 50 transacties per maand
Eerste 14 dagen kan je gratis proberen, daarna betaal je €15 per maand of €108 per jaar.
Deze versie is ideaal als je pas start, nog niet het grootste budget voorhanden hebt en nog niet heel erg veel verkopen verwacht. Heb je later toch behoefte aan meer of zijn er functies die je wel interessant lijken om jouw conversies een boost te geven, dan kan je altijd upgraden naar Premium of Ultimate.
Plug & Pay Premium; meest gekozen pakket
Met de premium versie kan je behalve kassakoopjes ook upsells toevoegen. Je kan ook met abonnementen werken en termijnbetalingen ontvangen. Er zit geen limiet op het aantal producten of checkoutpagina’s dat je kan maken.
Wil je het maximale er uit halen dan kan je A/B test doen om te kijken wat het best converteert. En je kan tot 500 transacties per maand ontvangen. Als laatste kan je ook genieten van de super gebruiksvriendelijke en snelle support van Plug & Pay.
Overzicht van de functies inbegrepen in de Premium versie:
Naast alle uit het Lite pakket heb je bij de Premium versie toegang tot de onderstaande functies:
- One-click upsells
- Abonnementen
- Mogelijkheid voor je klanten om te betalen in termijnen
- A/B testen
- Onbeperkt aantal producten
- Onbeperkt aantal checkouts
- Eigen domein
- Tot 500 transacties per maand
- Support
Deze premium versie is het meest gekozen Plug & Pay pakket en zal voor de meeste ondernemers zeker volstaan. Tenzij je meer dan 500 verkopen per maand denkt te realiseren en/of met affiliates wil gaan werken is het Premium pakket zeker en vast de beste keuze.
Plug & Pay Ultimate; met affiliate systeem en market place
Wil je ook met affiliates gaan werken en/of verwacht je meer dan 500 verkopen (proficiat alvast!) per maand dan heb je het Plug & Pay Ultimate pakket nodig.
Met de Ultimate versie heb je 3 extra mogelijkheden ten opzichte van het goedkopere Premium pakket:
- Bij de premium versie kan je 500 transacties per maand binnen krijgen. Met Ultimate heb je de mogelijkheid om tot 2500 transacties binnen te krijgen. Heb je er toch nog meer (WOW!) dan kan je een aangepaste prijs ontvangen.
- Bovendien kan je met affiliates gaan werken. Een affiliate is iemand die jouw product promoot in ruil voor een commissie. Jouw affiliates krijgen dan een unieke link zodat het systeem weet dat de verkoop via hen gekomen is.
- Daarnaast kan je tot 5 van je eigen producten in de marketplace plaatsen zodat de affiliates jouw producten zelf kunnen vinden. Zo hoef je bijvoorbeeld niet (per sé) zelf op zoek te gaan naar affiliates.
Ik maak inmiddels zelf gebruik van de Ultimate versie. Voorheen gebruikte ik de Premium versie maar Ik heb de upgrade gedaan vnaar het Ultimate pakket omdat ik met affiliates wilde werken. Dankzij de affiliates kunnen jouw producten aan een nog breder publiek getoond worden waardoor je nog meer inkomsten genereren.
In eerste instantie heb ik zelf verschillende affiliates (die ik kende of waar ik al eens mee samengewerkt heb) gevraagd om mijn producten ook te promoten. Door 5 van mijn producten in de marketplace te plaatsen heb ik inmiddels nog veel meer affiliates die mijn producten aan het promoten zijn. Hiervoor heb ik zelf verder niets moeten doen. Wel stuur ik hen regelmatig een mailtje, zeker wanneer ik weer een nieuw product heb.
Mijn ervaring (+6 jaar) met de Plug & Pay betaalpagina software
Zelf gebruik ik Plug&Pay al vanaf het prille begin. Ik vond het heel makkelijk om op te zetten en heb het ook in al de jaren dat ik het inmiddels gebruik ook regelmatig opgezet voor andere ondernemers.
Hiernaast had ik nog een webshop om mijn fysieke producten te verkopen. Echter merkte ik, door Plug & Pay te beginnen gebruiken, dat de conversies van de salespages die naar Plug & Pay linkten veel hoger waren dan de conversies in de webshop. Vandaar dat ik ze nu allemaal naar de betaalpagina’s van Plug & Pay leid.
Kassakoopjes zijn goud!
Onder andere het kassakoopje gebruik ik echt heel erg veel en zorgt voor heel erg veel extra inkomsten. De leden uit mijn Mastermind groepje vertelden me dat bij hen het kassakoopje erg succesvol was. Eén van mijn mastermind-collega’s had zo een heel goedkoop product van slechts enkele euro’s toegevoegd en van de duizenden mensen die het hoofdproduct gekocht hebben had maar liefst 40% het kleinere en goedkopere product ook mee besteld!
Dat klonk dus heel erg veelbelovend, vandaar dat ik het sindsdien ook ging gebruiken op mijn betaalpagina’s… En wat een succes is dat, want nu kopen een groot deel van mijn klanten ook vaak het kassakoopje mee.
Bij een product van €27 heb ik als kassakoopje een product van €17 toegevoegd. Aangezien dit geen minibedrag is zoals bij mijn collega haal ik de 40% niet, maar toch beslist 17,8% dit extra product mee te bestellen. Dit zijn verkopen die ik anders niet gehad zou hebben en het is een aardige boost voor de omzet.
Plug & Pay marketplace
De marketplace vind ik heel handig, zowel als affiliate (zodat ik interessante producten kan vinden), maar ook als verkoper zodat anderen mijn producten kunnen vinden om te promoten. Zo hoef ik zelf minder actief op zoek naar affiliates en komen er verkopen binnen zonder dat ik er zelf moeite voor hoef te doen.
Hoewel ik ondertussen meer dan 5 producten heb, kan ik de 5 belangrijkste en best verkopende in de marketplace plaatsen zodat andere affiliates deze kunnen oppikken en promoten. Ook nieuwe producten plaats ik meteen in de marketplace door een ander product (tijdelijk) er even uit te halen. Flexibiliteit is bij Plug & Pay dus ook geen enkel probleem.
Het is begrijpelijk dat er een limiet is op het aantal producten dat je kan toevoegen, maar toch is het langs één kant wel jammer aangezien je dan keuze’s moet maken. Echter heeft niet lang elke ondernemer meer dan 5 producten dus in de meeste gevallen zal 5 producten wel volstaan.
Wat vinden anderen van Plug & Pay?
Zoals je hebt kunnen lezen ben ik zelf behoorlijk enthousiast over Plug & Pay. Gezien ik het na meer dan 6 jaar nog steeds gebruik is dat natuurlijk niet erg verrassend. Maar hoe denken anderen daar nu over, zijn zij ook zo enthousiast of ben ik de enige?
Als je de reviews op de website van Plug & Pay eens doorloopt zal je merken dat er heel erg veel tevreden gebruikers zijn. Ga je dan wat dieper kijken dan zie je hier en daar tussen de lovende reviews ook enkele bekendere ondernemers opduiken zoals Bas Urlings en Joshua Kaats.
Maar ook de vele andere gebruikers zijn unaniem tevreden over de Plug & Pay software, betaalpagina’s en handige neuromarketing trucjes en features zoals de one-click upsells, aftellers, exit-intent pop-ups, enz…
In vele reviews zie je vaak lovende woorden over de kassakoopjes die voor velen een extra boost aan de verkopen en omzet geven. Een ander vaak terugkerend pluspunt is het feit dat Plug & Pay eenvoudig in gebruik is en alles er ook echt strak en duidelijk uitziet.
De 5-sterren reviews zijn al lang niet meer op één hand te tellen en ik ben dus zeker niet de enige 100% tevreden gebruiker van Plug & Pay. Probeer het dus zeker een keertje en vergeet niet dat je gewoon 14 dagen gratis kan proberen…
Voordelen van Plug & Pay
Plug & Pay is het nummer 1 checkoutsysteem van België en Nederland en dat kan ik enkel en alleen maar beamen, ik gebruik het immers al meer dan 6 jaar en dat is uiteraard niet voor niets het geval. In de loop der jaren heb ik dan ook heel erg veel ervaring opgedaan en heeft Plug & Pay haast geen geheimen meer voor mij. Onderstaand geef ik je nog graag, in een notendop, de vele voordelen van deze software mee…
- Supersnel een betaalpagina opzetten (binnen 5 minuten!)
- Geen technische kennis vereist
- Omzetverhogende functies zoals kassakoopjes en one-click upsells
- Zowel geschikt voor éénmalige aankopen als producten met abonnement
- Kant-en-klare templates die je makkelijk kan personaliseren
- Eigen domein en stijl
- Werkt altijd supersnel
- Geoptimaliseerd voor mobiel
- Makkelijk te koppelen met andere software zoals Mollie, Huddle, Zapier, Mailblue, Moneybird, Active Campaign, Google Analytics,…
- Neuromarketing technieken zoals aftellers, A/B testen, Exit-intent pop-ups en opvolging van verlaten checkouts,…
- Overzichtelijk dashboard
- Mogelijkheid om te werken met affiliates (Plug & Pay Ultimate)
- Stressvrije administratie, alles is geautomatiseerd (facturen, debiteurenbeheer, btw-verlegging en koppelingen met administratiesoftware)
- 14 dagen gratis proberen ongeacht welk pakket je besteld
Een lange lijst met voordelen en handige functionaliteiten en wat misschien nog het belangrijkste is, is het feit dat je helemaal geen technische kennis nodig hebt om Plug & Pay te gebruiken. Een betaalpagina gooi je binnen 5 minuten online en ook alle andere functies, opties en mogelijkheden zijn erg simpel en gebruiksvriendelijk.
Zijn er ook nadelen aan Plug & Pay?
Na meer dan 6 jaar gebruik te maken van Plug & Play kan ik de nadelen ervan nog steeds op 1 hand tellen. Jaarlijks is het even slikken wanneer de factuur van mijn Ultimate pakket in de mailbox valt. Door jaarlijks te betalen is dit grootste pakket natuurlijk wel goedkoper dan wanneer je maandelijks zou betalen.
Meer dan €1000 in één keer betalen blijft natuurlijk wel een aardige kluit. Al moet ik er natuurlijk wel bijzeggen dat het zijn geld meer dan waard is en dat je dat geld er natuurlijk snel weer uithaalt. Dankzij de vele handige functies zoals de kassakoopjes en one-click upsells draai je al snel een mooi omzet.
Zowel het Premium als het Lite pakket zijn een stuk goedkoper. Het Lite pakket is dan weer wat beperkt en eigenlijk enkel geschikt voor beginnende ondernemers die hun business nog aan het opbouwen zijn.
Gezien ik het Ultimate pakket gebruik kan ik werken met affiliates en kan ik tot 5 producten in de marketplace plaatsen. Dit is dan ook enkel mogelijk met het duurste pakket. Wil je dat dus ook dan ben je verplicht om je Lite of Premium pakket te upgraden naar het duurste pakket.
Zoals ik dus al zei zijn de nadelen makkelijk op één hand te tellen en als je tussen de lijntjes leest kan ik, los van de jaarlijkse 4-digit factuur, eigenlijk geen echte nadelen opnoemen…
Conclusie: Plug & Pay; aanrader of niet?
Inmiddels ben ik al meer dan 6 jaar een trouwe gebruiker van Plug & Pay en kan ik je alvast vertellen dat ik daar nog geen seconde spijt van heb. De software zit heel erg goed in elkaar en er zijn echt heel veel mogelijkheden. De kassakoopjes, one-click upsells zijn voor mijn verkopen een schot in de roos. En ook de andere neuromarketing technieken hebben mij al erg goed geholpen om meer omzet te draaien.
Plug & Pay Premium vs Ultimate
Ondertussen is het al een tijdje geleden dat ik de upgrade deed van de Premium versie naar de Ultimate versie. Dit heb ik voornamelijk gedaan zodat ik ook met affiliates kon gaan werken om zo mijn producten zichtbaar te krijgen aan een nog ruimer publiek. Ondertussen begint dit al zijn vruchten af te werpen. Verwacht je daarnaast ook mer dan 500 sales dan is een upgrade eveneens noodzakelijk.
Plug & Pay Premium vs Lite; welke raad ik aan?
Heb je zelf enkele of meerdere eigen producten dan kan ik je Plug & Pay enkel en alleen maar aanraden. Wil je meteen de meeste mogelijkheden en functies kunnen gebruiken dan zou ik altijd voor het Premium pakket gaan. Heb je nog niet het budget of verwacht je nog niet veel verkopen (als je pas begint) dan kan je uiteraard ook met de Lite versie starten. Deze kan je achteraf en indien nodig ook gewoon upgraden naar Premium of zelfs Ultimate.
Mijn keuze & advies
Wil je net als mij met affiliates werken of verwacht je meer dan 500 sales per maand te realiseren dan kies je uiteraard zonder nadenken voor de Ultimate versie van Plug & Pay. Ok het kost wat, maar dat haal jij er ongetwijfeld al snel weer uit! Ohja, wil je nog even de kat uit de boom kijken, de eerste 14 dagen zijn gewoon gratis ongeacht welk pakket je kiest… Probeer het dus zeker, is het niets voor jou dan heb je helemaal niets verloren (buiten een beetje tijd dan…)
Plug & Pay veel gestelde vragen
Plug & Pay is geschikt voor iedereen die zijn of haar eigen product(en) wil verkopen zonder hiervoor een webshop te moeten opzetten. Heb je slechts 1, 2 of 3 producten dan kan je al met het goedkoopste Plug & Pay pakket aan de slag.
Zeker weten, technische kennis is niet nodig aangezien alles erg makkelijk en vooral zeer duidelijk is. Binnen 5 minuten heb je je eerste betaalpagina opgezet!
Er zijn 3 pakketten waaruit je kan kiezen: Lite, Premium en Ultimate. Alle pakketten kan je ofwel maandelijks betalen of 1 maal per jaar. Betaal je in 1 keer dan is elk pakket goedkoper.
Lite pakket: €15/maand of €108/jaar.
Premium pakket: €59/maand of €588/jaar.
Ultimate pakket: €125/maand of €1164/jaar.
Dat kan, maar enkel als je het Ultimate pakket hebt aangekocht. Je kan dan tot 5 van je eigen producten in de marketplace plaatsen.
Dat kan, maar deze optie is enkel in het Ultimate pakket inbegrepen.
Facturen, debiteurenbeheer, btw-verlegging en koppeling met administratiesoftware is allemaal geautomatiseerd in Plug & Pay. Je hebt hiervoor dus geen boekhoudkundige kennis nodig.
Plug & Pay kan je uiteraard koppelen met diverse andere software waaronder Mollie, Huddle, Zapier, Mailblue, Moneybird, Active Campaign, Google Analytics, Facebook pixel, Enormail, Klaviyo, Sendinblue, Reeleezee, Paperdork, Kajabi, Learndash en MyParcel.
Ja hoor, ongeacht welk van de drie pakketten je koopt kan je dit altijd 14 dagen gratis uitproberen.? Is het toch niets voor jou dan heb je helemaal niets verloren!
Om Plug & Pay te kunnen gebruiken heb je een Mollie account nodig. Heb je deze al dan kan je deze eenvoudig koppelen met Plug & Pay. Heb je nog geen Mollie account dan kan je deze meteen bij de installatie van Plug & Pay aanmaken. Zonder Mollie kan je Plug & Pay niet gebruiken en kan je geen betalingen ontvangen.
Dat kan per maandelijks of jaarlijks afhankelijk van welke betalingstermijn jij gekozen hebt. Zonder opzegging wordt een abonnement automatisch verlengd.
Een maandabonnenemt kan je altijd omzetten naar een jaarabonnement.
Hiervoor zijn er aangepaste tarieven of kan je contact opnemen om de mogelijkheden te bespreken.
De tarieven zien er als volgt uit:
< 10000 transacties: €1750 excl btw extra per jaar.
< 25000 transacties: €2500 excl btw extra per jaar.
< 50000 transacties: €3000 excl btw extra per jaar.
In het Lite pakket is het maximale aantal transacties per maand 50. In het premium pakket 500 en in het Ultimate pakket 2500. Deze transacties zijn allemaal zonder extra kosten.
Heel veel mogelijkheden dus met Plug & Pay en allemaal heel makkelijk in te richten. Laat zeker een reactie achter wat je van dit systeem vindt en of je hierbij nog vragen hebt.
Oorspronkelijke review van maart 2020 is in februari 2023 geüpdatet.
2 reacties
Plug & Pay is echt een super oplossing. Het is dat ik al hele mooie strakke betaalpagina’s heb laten ontwerpen door mijn web ontwikkelaar. Maar als ik die nog niet had, was dit een heel mooie oplossing geweest. Als ik een nieuw bedrijf start is dit het eerste waar ik naar ga kijken
Ik werk al met Plug & Pay… super-makkelijk (vooral als je niet zo computer-technisch bent zoals ik)… maar fijn dat je hier even alle features uitlegt (ik gebruikte ze nog niet allemaal… maar dat ga ik zeker nog doen)