Phoenix website builder van IMU - review en ervaringen

Phoenix website software van IMU, mijn ervaring (review)

Ben je aan het nadenken over een nieuwe website of überhaupt een een website, dan denk je misschien aan Phoenix.

Lees dan zeker verder om te kijken of het geschikt voor je is. Ik heb er namelijk al sinds de start van Phoenix (bij de overgang van de voorloper winstmodel) ervaring mee.

Phoenix website software

Phoenix is software waarmee je makkelijk je website kan maken. Maar niet zomaar eentje zoal Wix, maar één die geoptimaliseerd is om hoog te scoren in Google en voor conversie. En daarvoor wil je toch een website, niet gewoon om te stoefen bij je vrienden en familie, maar één die daadwerkelijk klanten oplevert.

De software werkt heel eenvoudig, je heb dus geen technische kennis nodig om een website op te zetten. Alle achterliggende code zit in het systeem en daar hoef jij je niks van aan te trekken.

Eerst even iets over het bedrijf dat achter de software zit en daarna ga ik verder met meer info over deze tool.

IMU bv – Phoenix BV

Tonny Loorbach (eigenaar en oprichter van IMU bv) startte ooit aan zijn keukentafel met zijn bedrijf. Daarmee verkocht hij een websitesysteem genaamd het winstmodel. Later kwam ook Martijn van Tongeren erbij (eerst klant, toen medewerker, nu mede-eigenaar). 

In 2014 (als ik me niet vergis) zijn ze het systeem compleet gaan herbouwen zodat het nog eenvoudiger zou worden om mee te werken, er mooier uitzag en nog beter werkte voor conversies. Alle gebruikers van het winstmodel konden toen overstappen. Ietsjes later werd het voor iedereen beschikbaar.

IMU is ondertussen uitgegroeid tot een heel team en heel veel klanten. Ze maken bij hen heel wat impact, maar ook bij niet-klanten, want ook zij worden geïnspireerd  door hun gratis webinars, Facebook-live uitzendingen en gratis ebooks zoals: “Winnen in Google”, “De conversie code”, “Memberships”, “Community building”, “De ultieme checkout”. En natuurlijk ook hun nieuwste boek (waar je alleen verzend- en drukkost voor betaald): “De online marketing tornado“.

Phoenix is ondertussen een aparte bv geworden, maar wordt nog steeds beheerd door dezelfde mensen. Het is net zoals IMU gevestigd op de Herengracht in Amsterdam.

Ook de software Huddle en Plug&Pay is van IMU.

Page builder

Het handige aan Phoenix is Pages, de builder. Daarmee bouw je mooi opgemaakte landingspagina’s die uiteraard gericht zijn op conversie: salespages, optin pagina’s, pagina’s om je aan te melden voor een webinar, homepage, …

Phoenix pages website builder

Het werkt heel eenvoudig. Je kiest eerst een doel, bijv. een salespage. Dan heb je de keuze uit enkele templates, zodat de structuur van je salespage al klaar staat. Daardoor hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden. Je vult alles in met je eigen teksten en beelden. Zijn er in die template enkele dingen overbodig, dan kan je die met één klik verwijderen. Maar je kan ook allerlei blokken toevoegen.

Je kan ook van een blanco pagina vertrekken als dat voor jou beter werkt.

Blokken die je kan toevoegen zijn bijvoorbeeld een header, tussentitel, inschrijfformulier, foto, stuk tekst, CTA, prijstabel, afteller, …

Behalve het maken van converterende pagina’s kan je ook popups en magnets (kleine blokjes rechts onderaan) maken. Hierdoor kan je een product in de kijker zetten of – nog beter – een gratis iets weg geven in ruil voor een e-mailadres. Zo kan je aan de slag met e-mailmarketing.

Je kan Phoenix ook makkelijk koppelen met de verschillende e-mailmarketing software

Phoenix website ervaringen

Toen begin 2015 bij IMU op kantoor Phoenix voor het eerst aangeboden werd aan de mensen die toen op hun kleinschalige seminar waren was ik daar ook, in Amsterdam. Ik besloot toen om het systeem aan te schaffen. Ik volgde IMU al enkele jaren en wist dat dit een goed systeem zou zijn.

Gedurende al de jaren dat ik met Phoenix werk, heb ik het systeem steeds zien evolueren. Er kwamen nieuwe functies bij, nieuwe templates,… het systeem verbeterd elk jaar.

Maar wat me ook veel gebracht was, was de community errond. Regelmatig werden er challenges gedaan om je uit te dagen meer uit je bedrijf te halen. Twee jaar op rij won ik de contentchallenge en mocht ik bij Tonny en Martijn op kantoor komen voor een brainstormsessie. 

IMU Phoenix challenge

Dat gedeelte van die challenges, extra webinars, en toegang tot al hun online cursussen rond marketing en conversie kan je nu ook apart aanschaffen (als je geen Phoenix website hebt) als je IMU lid wordt. Meer info hierover vind je hier >>

Waarom is deze site geen Phoenix site vraag je je misschien af? Wel, dat is enerzijds om persoonlijke redenen (heeft niks met IMU te maken), anderzijds wilde ik ook even testen met andere systemen. 

Met mijn webdesign achtergrond is dat dus niet zo moeilijk, maar voor de meeste andere ondernemers is dat toch een heuse uitdaging. Zij zoeken dan hulp om een wordpress op te bouwen en deze goed in te richten, of kiezen voor een kant-en-klaar systeem wat gewoon heel handig en goed werkt, zoals Phoenix.

Ik help nog wel steeds enkele klanten verder met hun Phoenix site, dus ben nog volledig op de hoogte.

Ook mijn twee Mastermind collega’s hebben beide een Phoenix site. De ene heeft er zelfs meerdere. Daardoor kan zij vaak snel schakelen als ze een nieuw idee heeft dat ze wilt uitwerken. Zonder eerst van nul een nieuwe site op te moeten richten, deze voor Google geschikt te maken, en nog zoveel andere dingen. Nee, met haar Phoenix maakt ze in een mum van een tijd een nieuwe site die meteen voor haar kan werken. 

Ervaringen van andere Phoenix gebruikers kan je zien op deze pagina met Phoenix ervaringen.

Voor wie is Phoenix niet geschikt?

  • Je wilt een webshop. Phoenix is geen webshop software. Maar je kan het wel naast webshop hebben om zo potentiële klanten te krijgen.
  • Je wilt alles kunnen veranderen. Phoenix werkt met bepaalde templates en blokken die je kan toevoegen aan een pagina. Je kan wel achtergrondkleuren en sommige lettertypes aanpassen, maar niet onbeperkt. Als je echt alles wilt veranderen dan is Phoenix niet geschikt. Langs de andere kant zijn deze template wel geoptimaliseerd voor wat werkt en hebben velen al groter successen met deze templates behaald.
  • Je wil of kan niet investeren in je business. Phoenix komt met een maandbedrag, dat moet je natuurlijk kunnen en willen investeren.

Voordelen van Phoenix

  • Je hebt geen technische kennis nodig.
  • Het website-systeem blijft steeds up-to-date met nieuwe ontwikkelingen en nieuwe kennis omtrent marketing, neuro-wetenschap,…
  • Het is gericht op SEO en conversie.
  • Je kan steeds hulp vragen aan support.
  • Had je voorheen wordpress, dan kan je deze makkelijk importeren zodat je niet veel tijd kwijt bent om je oude site over te zetten.
  • IMU denkt met je mee want ze willen succesvolle klanten.

Phoenix website prijs – wat kost het?

Je kan kiezen tussen Phoenix Premium en Phoenix Ultimate.

Phoenix Premium is de versie zonder blog en zonder kennisbank. Je krijgt wel 2 licenties, dus je kan er 2 websites mee maken.

  • Builder voor effectieve landingspagina’s & funnels
  • 70+ conversie geoptimaliseerde templates
  • Koppelingen met e-mail marketing providers
  • Pop-ups, aftellers en unieke conversietriggers
  • Productlanceringen module
  • Inclusief 2 licenties: maak 2 websites!

De maandprijs is €70, excl. btw. De jaarprijs 695, excl btw (i.p.v. €840).

Phoenix Ultimate is de versie met blog en met kennisbank. Je krijgt bovendien 5 licenties, dus je kan er 5 websites mee maken.

  • Al het bovenstaande +
  • Phoenix SEO tools inclusief blogmodule 
  • Smart content (automatische interne links)
  • Content kanon (kennisbanken)
  • Razendsnel op mobiel met AMP
  • Inclusief 5 licenties: maak 5 websites!

De maandprijs is €200, excl. btw. De jaarprijs 1997, excl btw (i.p.v. €2400)

Je kan steeds opzeggen. Zodra je opzegt gaat de volgende periode niet meer in.

BONUS: Bestel je via de link op mijn pagina, dan krijg je van mij een half uur gratis skype waarin ik je verder help met je vragen of mee brainstorm met je online business. Hoe werkt het? Open deze pagina in een incognitovenster of wis je cookies. Bestel dan via de link op mijn pagina. Stuur het betaalbewijs naar elke@onlinevibes.be en we maken een afspraak.

Heb je nog vragen over Phoenix? Stel ze dan zeker hieronder, dan kan ik je er verder mee helpen.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Blijf op de hoogte van nieuwe artikels

2 reacties

  1. Beste,
    Ben van plan een webshop te starten. En ja als “groentje” is mij nog steeds een hoop onduidelijk. Zit op dit moment sterk in de fase om webshop om webshop te bouwen met of Lightspeed of Shopify. Ik lees nu net in jou verhaal dat Phoenix niet geschikt is voor een webshop. Ik leef nu in de veronderstelling bv Shopify webshop, Phoenix eronder als ondersteunende software en vertrokken. Wat raad jij aan? Mijn wens (gelijk elke webshop) is een mooie, goedwerkende webshop, die daarnaast vooral hoog scoort in Google.
    To Phoenix or not to Phoenix that is the question?
    Mvg.
    Sjoerd

    1. Dag Sjoerd

      Het hangt er een beetje vanaf wilt je precies wil. Is het een uitgebreide webshop met allerlei producten dan is Phoenix niet geschikt. Phoenix kan je dan ernaast gebruiken als website. Het is sowieso beter om je website (informatie omgeving, bijv. Phoenix) en je webshop (verkoopomgeving, bijv. Shopify) los van elkaar te koppelen.
      Heb je slechts een paar producten, dan kan je deze apart via salespages verkopen. Daar is Phoenix geschikt en geoptimaliseerd voor. Achter zo’n salespage “hang” je dan een betaalpagina via bijv. Plug&Pay.
      Ik zal je anders ook even mailen, dan kunnen we samen kijken wat voor jou het best zou werken.
      Groetjes,
      Elke

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

De marketing tornado
In dit boek nemen Tonny Loorbach en Martijn Vantongeren je mee door alle stappen om van jouw online business een succes te maken
Ook lezen?